۱۳۹۲ آذر ۱۲, سه‌شنبه

چگونگی وضعیت کارگران شرکت گیاه "بزرگترین تولید کننده سم در ایران "



با اینکه شرکت گیاه یک شرکت نسبتا بزرگ اقتصادی متعلق به بخش خصوصی است اما با اینحال حقوق کارگران آن حداقل 20 روز دیرتر پرداخت میشود. بسیاری از کارگران مزد بسیار کمی دریافت می کنند.این مجموعه دارای حدود 100 متخصص کارشناس و پرسنل فنی و حدود 200 کارگر فصلی است. بیش از 200 خانواده و مدیر فروشگاه و شرکت در استان‌های مختلف با «گیاه» همکاری می‌کنند.

محیط کاری به دلیل تولید سموم شدیدا آلوده و تنها هفته ای یک ماسک داده می شود.

رختکن بسیار کثیف و همچنین ظرف های غذای کارگران استاندارد نبوده و این ظرف ها خیلی وقت است که استفاده از آن ممنوع شده است!

 شرکتی که 47 سال پیش و در زمینی از فضای یک مرغداری متروکه راه اندازی شد، در حال حاضر به بزرگ­ترین کارخانه تولید کود و سم ایران با تولید 30 هزار تن در هر شيفت کاری بدل شده است و بنایی بالغ بر 5 هکتاردارد.

 دکتر محمد خصوصی صاحب و رئیس هیئت مدیره و بنیانگذار شرکت گیاه  و دختر دکتر خصوصی خانم مهندس تابنده مدیر عامل شرکت می باشد .

 ماهنامه "دام ,کشت و صنعت" در جهت منافع شرکت گیاه می نویسد :
"معضلات و گرفتاری‌های قوانین یک طرفه و ضد تولید اداره کار، مچ‌گیری‌ها و برخوردهای سازمان تامین اجتماعی، مالیات‌های چند جانبه و چند مرحله‌ای که به هر بخشی از تولید تعلق می‌گیرد. بازدیدهای رسمی و غیررسمی  و سرزده کنترل چی‌های محیط زیست، تعزیرات، سازمان‌های مختلف و ... قیمت‌های متغیر ارز و اهمیت قائل نشدن دولت برای تولید محصولات کیفی اگر موجب شود مجموعه کارآفرین و اثرگذار گیاه امروز به فروش برسد و دکتر خصوصی  فرضا یکصد میلیارد تومان بابت آن دریافت و در داخل و خارج به عنوان سپرده ارزی و ریالی قرار دهد، ماهانه بیش از دو میلیارد تومان سود دریافت خواهد نمود (روزانه 70 میلیون تومان سود بدون کار و دردسر عاید خواهد شد)"


این در حالی است که اخیرا 3 تن از نگهبان را بدون هیچ دلیل موجهی به سبب اینکه این نگهبانان اطلاعات  از آنچه که واقعا به لحاظ مالی و تخلفات که درشرکت می گذرد در نتیجه آنها را بیرون کردند و از آنجائیکه دکتر خصوصی رئیس اتحادیه سموم ایران هم هست و امکانات رابطه ای بسیاری دارد که از آن در جهت منافع شرکتش سو استفاده می کند از جمله در این شرکت تاریخ تمام محصولاتی که تاریخشان گذشته را پاک میکنند و از نو تاریخ میزنند! مهمتر اینکه  سری کودهای شیمیایی و همچنین سوسک کش ها و مواد بسیار گران را که در انبارشون نگهداری کردند را در صورت بالا رفتن نرخ های آن, قیمت های روی آنها را پاک می کنند و از نو قیمت میزنند! یک سری سمومی که بسیار قیمت بالایی دارند و توی کارخانه ایرانی تولید می کنند را برچسب تولید آمریکا می زنند که این برچسب ها را از خارج وارد میکنند و اتحادیه سموم زیر نظر دکتر خصوصی مهر تایید میزند و وارد بازار میکنند و به قیمت شدیدا بالایی می فروشند!همچنین برچسب های ساخت چین!در ضمن راه چگونه دور زدن مالیات ها را به خوبی اجرایی می کنند. بازرس ها اصلا جرعت کنترل و نظارت بر شرکت گیاه را ندارند .
در ضمن اکثر کارگران ومهندسین شدیدا زیر فشار مالی و ناراضی از دیر پرداخت شدن حقوق ماهیانه خود هستند!  به هیچ وجه به کارگران مساعده که از حقوق اصلی کارگران است داده نمیشود.
مدیر تولید و مدیر آزمایشگاه و مدیر حسابداری واز همه مهمتر مدیر هماهنگی جز کسانی هستند که بسیار بیشتر از سقف حقوق تعیین شده در کشور حقوق دریافت میکنند به دلیل استثمار بیشتر ازکارگران زحمتکش! مدیر هماهنگی در کنترل کارگران نقش اصلی را دارد که کارگران جرعت هیچگونه اعتراضی نداشته باشند.

محصولات تولیدی این شرکت شامل 
1- سموم دفع آفات و بیماری‌های نباتي: حشره كش‌ها، قارچ كش‌ها، علف كش‌ها، كنه كش‌ها، نماتدكش‌ها، حلزون كش و دور کننده جوندگان
2- روغن امولسيون شونده
3- كودهاي شيميایي كامل و مركب
3-2- كودهاي پودري
3-3- كودهاي گرانوله
4-  مواد افزودنی 
4-1- گياویت
4-2- گياه گيت
4-3- گياه فست
4-4- کوکووت
4-6- Co-Blend
5- حشره كش هاي خانگي
6- مواد باغباني
6-1- اسپري براق كننده سطح برگ
6-2- حامي واکس براق کننده
6-3- چسب باغباني


آدرس : جاده مخصوص کرج – 8 کیلومتری کرج (گرمدره)
دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۲


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر