۱۳۹۲ دی ۱۱, چهارشنبه

گزارش تظاهرات "برای یک جامعه بدون زندان " مقابل زندان بزرگ و معروف کلن


 عکسی از اولریکه ماری ماینهوف 


امسال نیز دربسیاری از شهرها در کشورهای اروپائی از جمله آلمان و اتریش و...... مصادف با آخرین روزسال وآغازسال نو تظاهراتهایی درمقابل زندانها انجام شد از جمله در شهرهای  کلن , برمن  ,  فرانکفورت , در وین اتریش ,  فرایبورگ, اشتوتگارت , برلین, هامبورگ که روز سه شنبه تظاهرات ضد زندان مانند هر سال با  خواست "جامعه ای بدون زندان" مقابل زندان بزرگ و معروف کلن با حضور حدود 100 آنارشیست از ساعت 18.00 آغاز گردید که مسیر تظاهرات خیابان اطراف زندان بود که پلیس مانند همیشه تنها اجازه تظاهرات در قسمتی از خیابان اطراف زندان را داد که تظاهر کنندگان در مسیر حرکت خود اجازه نداشتند که از ترقه و فشفشه استفاده کنند وتنها در یک پارکینگ پلیس اجازه داد که فشفشه و ترقه زده شود و پلیس چند بار جلوی تظاهرکنندگان را گرفت چراکه گاهی ترقه و فشفشه زده می شد. مقابل در اصلی زندان آنارشیستها قرار بود که متنی ضبط شده به زبان آلمانی, فارسی, فرانسوی, اسپانیایی ,انگلیسی و......با بلندگو خطاب به زندانیان نوشته ای را با خواست آزادی زندانیان و جامعه ای بدون زندان بیان کنند ولی با فراموش کردن متن ضبط شده مطالبی به زبان اسپانیایی و آلمانی و.....پای بلندگو گفته شد.
 
در زندان کلن افراد با جرائم مختلفی نگهداری می شوند از جمله افرادی که از نظر دستگاه قضایی خطرناک محسوب می شوند مانند کسانی که جرمشان ترور و یا قتل کودکان است در این زندان دوران حبس خود را می گذرانند. به عنوان مثال
اولریکه ماری ماینهوف (۱۹۳۴ - ۱۹۷۶)  از بنیانگذار سازمان چریکی  فراکسیون ارتش سرخ  بود که در سال ۱۹۷۲ دستگیر و در این زندان محبوس شد. خانم ماینهوف، پیش از پایان محاکمه، در سلول‌اش در سال ۱۹۷۶به طرز مشکوکی مرد.
ضمنا یکی از اعضای زن گروه فاشیستی “ناسیونال سوسیالیست‌های زیرزمینی”
در همین زندان کلن بسر می برد.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر