۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

آخرین اخبار از سرکوب کارگران معدن چادرملو در سایت انجمن صنفی کارگران چادرملو (آسفالت طوس)

 

دستگیری رئیس و دبیر انجمن صنفی توسط مراجع امنیتی

eteraz2
دستگیری رئیس و دبیر انجمن صنفی توسط مراجع امنیتی
امروز جمعه ۱۱ بهمن ماه با خبر شدیم در جریانات اعتراض آمیز کارگران و اعتصاب آنها  در معدن چادرملو رئیس انجمن صنفی آقای حسین جنائی و دبیر انجمن آقای بهرام حسنی نژاد توسط مراجع امنیتی شهرستان اردکان دستگیر شدند. به گفته کارگران تا برآورده نشدن خواسته های قانونی و آزاد نشدن کارگران دستگیر شده ، حاضر به بازگشت سر کار نیستند
امیدواریم مسئولین صدای کارگران مظلوم را شنیده و به خواسته های آنها رسیدگی کنند.

فرماندار اردکان : بازداشت بیش از ۲۰ کارگر معدن چادرملو با شکایت کارفرما

فرماندار اردکان اعلام کرد احضار و بازداشت بیش از ۲۰ کارگر معدن چادرملو با شکایت کارفرما صورت گرفته است.
«احمد کمالی» با انتقاد از اعتراضات صنفی کارگران معدن چادرملو در روزهای گذشته، به ایلنا گفت: مدیرعامل مجتمع سنگ آهن چادرملو از طریق قوه قضاییه علیه تعدادی از کارگران شکایت کرده که این کارگران روزگذشته (چهارشنبه ۹ بهمن ماه) توسط پلیس امنیت احضار و سپس بازداشت شدند.
وی ادامه داد: تحریک کارگران به اعتصاب توسط عده محدودی صورت می‌گیرد که نمی‌دانم چه سودی از اقدامات خود می‌برند. این در حالی است که حقوق کارگران معدن چادرملو از حقوق بسیاری از مسئولان دولتی بیشتر است. تا زمانی که مراجع قانونی برای رسیدگی به اعتراضات کارگران وجود دارند، تحریک کارگران به اعتصاب شیوه درستی برای بیان اعتراض نیست.
وی افزود: رفع مشکلات کارگران معدن چادرملو در اولویت کاری فرمانداری قرار دارد ولی حرکت آن‌ها در ریل غیرقانونی نه به سود خودشان است و نه به سود کشور. بهتر است از مجرای قانونی عمل کنند و دولت هم حامی آن‌ها خواهد بود. ۵ مصوبه از ۶ مصوبه اخیر شورای تامین شهرستان اردکان به کارگران معدن چادرملو اختصاص داشته است و بیانگر توجه ویژه مسئولان دولت به مطالبات آنهاست.
این مقام دولتی در خصوص تایید حکم اخراج «بهرام حسنی‌نژاد» دبیر انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (پیمانکار معدن چادرملو) توسط هیات تشخیص اداره کار اردکان، گفت: اقای حسنی‌نژاد در اعتراض به حکم اخراجش توسط کارفرما به اداره کار اردکان شکایت کرده که این نهاد دولتی اخراج او را تایید کرده است. وی می‌تواند از نهادهای بالادستی همچون اداره کار استان یزد یا وزارت کار اقدام کند اما توقف تولید در یک مجموعه ۳ هزار نفری به دلیل اخراج وی قابل قبول نیست.
وی در ادامه بیان کرد: هر جا قانون به سود کارگران است بر اجرای آن اصرار می‌کنند اما هر جا به نفع آنان نیست اعتراضشان را از راه‌های غیرقانونی دنبال می‌کنند.
فرماندار اردکان در پایان در خصوص شائبه ارتباطات گسترده کارفرما با مسئولان دولتی این شهرستان، اظهار داشت: اگر دولت جایی تخطی کرده باید پاسخگو باشد. قانون به مسئولان دولتی اجازه تخلف نمی‌دهد و هیچ یک از نهادهای دولتی برای جلب نظر کارفرما حق کارگران را ضایع نمی‌کند چرا که امری غیراخلاقی و به دور از وظیفه کاری است.
ادامه مطلب »

احضار دبیر و رئیس انجمن به مراجع امنیتی



eteraz8

امروز پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه در آخرین اتفاقات رخ داده در معدن چادرملو ،  ساعت ۱۹ رئیس انجمن صنفی شرکت آسفالت طوس آقای حسین جنائی و دبیر انجمن آقای بهرام حسنی نژاد به مراجع امنیتی احضار شدند.



دستگیری ۴ کارگر دیگر در پی اعتصاب کارگران ، توسط مراجع امنیتی

eteraz4
.
دستگیری ۴ نفرکارگر دیگر در پی اعتصاب کارگران
صبح امروز پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه ۴ نفر کارگر دیگر توسط مراجع امنیتی شهرستان اردکان  دستگیر شدند
سپس این ۴ نفر را تا صبح شنبه به صورت موقت آزاد کردند و از آنها خواسته شد تا شنبه خود را مجددا به مراجع امنیتی معرفی کنند .
لازم به ذکر است دبیر انجمن آقای حسنی نژاد و یکی از نماینده های کارگری آقای زندش هم شنبه باید خود را معرفی نمایند
همچنین این افراد تا اطلاع ثانوی توسط مراجع امنیتی ممنوع الورود به معدن چادرملو هستند

کارگران بی ادعای شرکت آسفالت طوس بعد از ۱۷ سال خواستار احقاق حق قانونی خود شدند و به دلیل بی نتیجه بودن مذاکرات دست به اعتصاب زدند
اکنون این سوالات در ذهن کارگران نقش بسته است:
آیا اعتراض کارگران به خواسته های قانونی و مشروع جرم است ؟
آیا دستگیری نماینده های کارگران مظلوم که چیزی جز برآورده شدن خواسته های قانونی ندارند صحیح و قانونی هست؟
آیا ایجاد جوی ملتهب و پرتنش میان کارگران صحیح هست؟
مسئولین باید پاسخگوی این سوالات باشند

دستگیری کارگران چادرملو توسط مراجع امنیتی شهرستان اردکان

در پی اعتراضات چند روز گذشته ، کارگران شرکت آسفالت طوس معدن چادرملو یزد که خواستار بازگشت دبیر اخراج شده انجمن صنفی کارگران و احقاق حق ضایع شده در طی ۱۷ سال گذشته تاکنون   بودند، تعداد( ۲۱ نفر از کارگران) این معدن توسط مراجع امنیتی شهرستان اردکان احضار و دستگیر شدند
انجمن صنفی کارگران چادرملو (آسفالت طوس)
anjomanmalu.com


احضار اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی توسط مراجع امنیتی

به دنبال اعتصاب کارگران امروز صبح چهارشنبه ۹ بهمن ماه ، مراجع امنیتی به معدن چادرملو آمدند و اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی و چندین تن از نماینده های کارگران را احضار کردند




اعتصاب مجدد کارگران چادرملو در پی اخراج دبیر انجمن صنفی



صبح سه شنبه ۸ بهمن ماه کارگران در پی اخراج دبیر انجمن آقای حسنی نژاد و عملی نشدن خواسته های قانونی ، دست از کار کشیدند و تجمع اعتراض آمیز انجام دادند
«حسین جنائی» تعداد کارگران معترض را «بیش از ۲ هزار نفر» ذکر کرد و با اشاره به ماده ۱۴۲ قانون کار، اعتراض کارگران را که به توقف تولید منجر شده است را قانون خواند.
رئیس نهاد کارگری آسفالت طوس در تشریح دلایل اعتراض صنفی کارگران گفت: کارگران پیمانی معدن چادرملو در اعتراض به حکم هیات تشخیص اداره کار اردکان مبنی بر اخراج «بهرام حسنی نژاد» دبیر انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (پیمانکار معدن چادرملو) دست از کار کشیدند.
وی ادامه داد: هیات تشخیص اداره کار اردکان آقای حسنی نژاد را به دلیل تحریک کارگران به اعتصاب و بی نظمی اخراج کرده است، در حالی که تصمیمات کارفرما و پیمانکار (شرکت سنگ آهن چادرملو و شرکت آسفالت طوس) عامل اصلی خشم کارگران بوده است.
ایشان  افزود: به نظر می رسد بازرسان اداره کار در تحقیقات شان از مجتمع سنگ آهن چادرملو ، تنها به حرف های کارفرما و پیمانکار استناد کرده اند و نظرات کارگران از کمترین اهمیتی برای شان برخوردار نبوده است.
جنائی در پایان با اشاره به ماده ۲۷ قانون کار که اخراج کارگر را به نظر مثبت نهاد صنفی کارگاه مربوطه منوط کرده است، تصریح کرد: برای صدور حکم اخراج آقای حسنی‌نژاد از انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (که تنها نهاد صنفی این شرکت پیمانکاری است) نظرخواهی نشده است.

۲ نظر:

  1. همین افراد سود جو و زیاده خواه مملکت رو به این روز انداخته اند.خائنینی که زیر پرچم مارکسیسم مانع تولید و خصوصی سازی میشوند و وجود سازمانهای امنیتی را توجیح میکنند.آشغال های ضد کارگر و وطن فروش.حقوق کارگران چادر ملو سه برابر سایر کارگران است.اگر بیشتر نباشد

    پاسخحذف
  2. فرماندار اردکان «احمد کمالی» ادعا می کند که این در حالی است که حقوق کارگران معدن چادرملو از حقوق بسیاری از مسئولان دولتی بیشتر است یعنی مسئولان دولتی با درآمدهای میلیاردی خود درآمدشان از کارگران چادملو کمتر است ? یعنی آیا کارگران مانند مقامات دولتی به رشوه و فساد آلوده شده اند و دارای حق ویزه هستند و دارای باندهای مافیایی اقتصادی و سیاسی هستند? آیا ثروت جامعه و ثروت ملی دست مقامات دولتی است یا دست کارگران است که در بخش مشاغل سخت کار می کنند ?

    پاسخحذف