۱۳۹۲ شهریور ۱۰, یکشنبه

صحبت از پژمردن یک برگ نیست ----- وای جنگل را بیابان می کنند!!!

صحبت از پژمردن یک برگ نیست ----- وای جنگل را بیابان می کنند!!! 

بار دیگر منابع طبیعی این مرز بوم مورد تاراج مسؤلین قرار گرفت،بعد از جنگل تراشی جنگل های مازندران این بار،نوبت جنگل تراشی جنگل های شمال ایران (تالش) با نام نمونه برداری و با مجوز منابع طبیعی و سازمان جنگل ها از جنگل های شهرستان ماسال شد.سال ها پیش با فعالیت و مبارزه جوانان این شهر با شرکت های دولتی مانند شفارود ،این جنگل ها از سوی دولت "صیانت شده" نامیده شدند.                                                                                                                 در روزهای ابتدایی شهریور گزارشاتی مبنی بر صدور مجوز قطع 35 اصله درخت برای نمونه گیری به دوستان فعال سبز رسید اما بیش از 100 درخت توسط پیمانکار سازمان جنگل ها قطع شده بودند که پس از پیگیری روشن شد که 150 تا 200 اصله درختان جوان و باستانی تحت عنوان مجوز سازمان جنگلها، قطع شده اند .
با توجه به اینکه این گونه درختان به سختی تجدید پذیر می باشند باید از ریس این سازمان پرسید نمونه برداری به چه منظور بوده است ؟و چرا از یک گونه درخت در یک محدوده بیش از یک اصله نمونه برداری شده است؟ شاید ایشان هم از ترس کتک خوردن از نماینده منطقه کمک به اشتغال زایی و درآمد زایی کرده اند.قابل ذکر است احتمال ادامه این روند همچنان باقیست و اگر مبارزه و یا تلاشی نشود با عناوین و مجوز های گوناگون هر روز شاهد نابودی قسمتی از جنگل های کشور خواهیم بود .از تمام کسانی که این خبر را می خوانند درخواست می شود با سکوت خود به نابودی این گنجینه ی ارزشمند کمک نکنند.





۲ نظر:

  1. این خائنان وطن فروش تا تمام ایران را ویران نکنند دست بردار نیستند

    پاسخحذف
  2. هشداری برای جنگلتراشان
    عصر امروز سه شنبه 92/06/12مردم و گروههای زیست محیطی ماسال جلوی کامیونهای حمل چوب را گرفتند، ممانعت از حمل چوب جنگلی در تاسکوه باز توسط شیرمرد دوستدار جنگل بهروز یعقوبی به همراهی بومیان و تعدادی از اعضای گروه سبز انجام گرفت. این کامیونها به کلانتری ماسال هدایت شدند. در حرکتی خودجوش جمعیت در مقابل کلانتری ماسال تجمع کردند. نمایندگانی از جمعیت با کلانتری صحبت کردند و...با توجه به مجوز پیمانکار و نیز دستور دادستانی و فرماندهی انتظامی و نیز موافقت مشروط تجمع کنندگان ،کامیونها تحویل پیمانکار شد.

    پاسخحذف